lunes, 20 de mayo de 2013

AZKEN HAUSNARKETA

Eskola Inklusiboaren Oinarriak ikasgaiari eta izan dudan ikaskuntzari buruz balorazio bat egitea oso aproposa iruditzen zait.


Ikaskuntza prozesuan zehar norberak bere ezaugarrien eta premien kontzientzia hartzea beharrezkoa da. Eskola Inklusiboaren Oinarriak izeneko ikasgaia ikasteak inklusioan heztearen nondik norakoak jakitea ( zertan datza, funtzioak, helburuak, lortzeko eta hobetzen jarraitzeko zer egin behar den...) eta zailtasun edo ezgaitasunen bat duten umeak inklusioan hezteko eskubidea izateaz gain, irakasle bezala nolako tratamendua eman behar diegun ikastea suposatu du.

Ikasgaia honen edukiak ikasten eta lantzen aritu naizenean gehiago jorratzeko eta indartzeko asmoz sentitu naiz orokorrean. Inklusio gaiari buruz hausnartzea eta ikastea baliagarria eta motibatzailea izan da niretzat, nortasunean gaiari buruzko jakintzak eta zer egin daitekeen eskola inklusiboa lortzeko eta hobetzeko pentsarazi dit askotan ikasgaia lantzeko materiala jorratzean.

Lan egiteko orduan talde lanetan hobeto ikasi eta moldatu naiz, nire ustez besteekin elkarreraginean aritzean edukiak modu dinamikoago batean barneratzen dira. Hala ere, bakarkako lana “beharrezkoa” dela pentsatzen dut. Ikaste koadernoa egiten oso ondo sentitu naiz, niri burututako ideiak, pentsaerak eta sortutako hausnarketak helarazteko aukera eman dit, beste inorekin adostu gabe, nire barruko adierazpenak idaztziz. Ebaluazioari begira,

Ikaskuntza prozesuaz gogoeta eginez, inklusioaren gaia lantzen eta jorratzen hasi baino lehen, aurretik nituen jakintzetatik abiatu nintzen. Horretarako, inklusioa ulertzea izan zen lehenengo pausoa. Ondoren, klasean landutako hainbat irakurgai eta filmen bidez eskola inklusiboaren nondik norakoak eta ezaugarri eta helburu garrantzitsuenak barneratzen joan nintzen. Aldi berean, bakarko ikaskuntza garatzen hasi nintzen; alde batetik, nire kabuz jakintza berriak barneratzeko helburuarekin material berriak bilatu eta landu nituen. Beste aldetik, klasean landutako materialei (“apunteak, bideoak, pelikulak, talde lanak...) buruzko hausnarketak egin eta nire barruko ideiekin batuz nire ikaskuntza prozesua garatzen joan nintzen, eduki berriak barneratuz eta nire nortasunean txertatuz. Esan beharra daukat, prozesuan zehar laguntza behar izan nuenean nire taldekoei eskatu niela, goran aipatu dudan moduan, gainontzekoengandik asko ikasi daitekeela uste dut (elkarreraginean). Horrez gain, argibideak ere nire kabuz bilatu nituen zenbaitetan, irakurgai batzuetara edo interneteko baliabidera joz.

Hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleen hezkuntza egoerak identifikatzeko ezinbestekoa da behaketa. Irakasleak umearen jarrerak eta portaerak behatu eta identifikatu behar ditu eta eskolako beste espezialisteekin informazio trukaketa egingo du. Jarraian eskolatik kanpoko laguntzak etorri arte irakasleak ikaslearen ikaskuntza prozesua bideratuko du, umearen beharrak asetuz eta bere gaitasunak ezagutuz eta hobetuz. Prozesu honetan zehar familiari komunikatu behar zaio behatutakoa, aldi berean, etxean nolakoa izaten den umearen portaera deskribatzeaz gain, beraien kezkak eta jakin minak transmitituko dizkiete tutoreari. Bai familiarekin bai hezkuntza komunitate gainerako partaideekin(umea barnean) jarrera aktiboa, baikorrra eta parte hartzailea erakutsi behar da momentuoro. Familiari sostengua eta jarrera positiboa transmititu behar zaie egoera zaila delako eta baikortasunarekin errazago hobetzen delako zailtasuna.

Bukatzeko, nire ikaskuntza prozesuaren balorazioa egitean esan dezaket, ikasgaia jorratzen hasi ginenean zehaztutako helburuak bete ditudala uste dut. Izan ere, inklusioaren inguruko ideiak eta hausnarketak barneratzea lortu dudadala uste dut. Hala ere, zenbait alderditan hobetu dezaketela uste dut, inklusioari eta aniztasunari buruzko irakurgai gehiago landuz agian, inklusioa gaia zabala eta azpian errealitate anitzak dituelako. Horrez gain, pertsonalki inplikatu naizela uste dut, bai bakarkako ikaskuntzan bai taldeko lanetan, (batzuetan motibazioa eta jakin mina handiagoa zen eta beste batzuetan txikiagoa) horregatik emaitza onak lortu ditudalakoan nago.

Eskola inklusiboari bidea egiteko guztiok barneko proposamenak ditugu. Nire proposamenetako bat da bakoitzak dituen ideiak eta hobekuntzak besteekin konpartitzea eta besteak dituzten proposamenak entzuten jakitea, ondoren, bakoitzaren eta bestearen jakintzak batuz guztion onerako eta etorkizuneko umeentzako hobekuntzak lortuko lirateke. Esan beharra dago inklusioari buruz lortu dugun ezagutza eta egin behar dugun lana ez dela hemen amaitzen. Inklusioaren oinarriak finkatzeko eta guztiz indartzeko guztion esfortzua eta etengabeko lana behar da. Horregatik gure ikaskuntza prozesuan jarraitu behar dugu inklusioa lantzen.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario