domingo, 19 de mayo de 2013

LAGUNTZA

Alde batetik, laguntza terminoa aipatzea garrantzitsua da. Gelan termino hau landu dugu: Laguntza garapena, hezkuntza, interesak eta ongizate pertsonala bultzatzen duten estrategia eta baliabideak dira. Horrela, funtzionamendu pertsonala eta gaitasun intelektuala aberastuz. Ume bakoitzaren ezaugarriak kontuan hartuz laguntza indibiduala eskeini behar zaio beste pertsona baten beharra duen umeari, ez bakarrik HPBak dituzten haurrei. Umea duen zailtasunen arabera, laguntza bizitza osorako edo aldi baterako izango da, baina, haur guztiak beraien ikaskuntza prozesuan zehar, momenturen batean, laguntza jasotzeko eskubidea izan behar dute. Horrez gain, ikasle bat gela arruntetik atera egin behar da gelako erritmo orokorretik oso atzeratua baldin badago, bere garapenean beharrezkoa den laguntza eman ahal izateko. Hala ere, gela arruntean zenbait ordutan egotea ezinbestekoa da, inklusioan hezteko eta gainontzeko haurrekin harremanak garatzeko. 

Beste aldetik, nire taldeari KONTSULTA kontzeptua lantzea egokitu zaigu, gelan egokitutako testua irakurri  ondoren hauek dira atera ditugun ezaugarriak eta estrategiak.

Ezaugarriak:

  • Ikasleen beharrak indibidual edo kliniko hutsa izatetik aski urrun dagoen ikuspegi batetik aztertu behar dira.
  • Ikaslea urritasunarne errudun bakar gisa hartzetik, ikaslea eta haren beharrak eskolak zeregin guztiz garrantzitsua duen marko ekologiko eta eskematikotik ikustera pasatu behar da.
  • Planteamendu instituzionalak eskolarekiko duen ikuspegia egiturazkoa da, kulturala baino gehiago.
  • Eskolak laguntza-departamentuen inguruan antolatzen du laguntza eta bertan, lankideei lanerako jarraibideak ematen dizkien adituen aholku gisa jokatzen dute profesionalak, eta erabakiak hartzearen gaineko kontrolari eusten diote.
  • Eskolari ematen zaion laguntza da.
  • Laguntza-profesionalek erabakitzen dituzte helburuak, tratamenduak eta irakaskuntza-metodoak.

Estrategiak:

  • Ameriketako Estatu Batuak dira eredu honen erreferentzia nagusia.
  • Ikuspegi instituzionala.
  • Adituen ardurapean daude.
  • Laguntza norabide bakarreko prozesu bihrtzen da, aholkulari lanak egiten dituzten pertsonak aditu rola hartzen dute eta egin beharreko lana ebaluatu eta gainbegiratzen dute.
  • Eskolan zentratzen da horien esku-hartzea.
  • Ikasleei eta irakasleei, ikasgelei eta ikasle-taldeei laguntzeko departamentuak dira.

No hay comentarios:

Publicar un comentario